poniedziałek, 29 września 2014

Jesienne pejzaże



 Każdy dzień ma swoją barwę,
w innym rytmie się zaczyna. 
Teraz barwy ma jesieni
i w jej rytmie nam przygrywa.

Chłodem nas poranka wita,
mgła co skrywa słońca blask.
Lecz już taka pora roku,
właśnie na nią teraz czas.

Ja ciepło ślę w uśmiechu
i do serca Ci je wlewam.
I nie ważne ze jest zimno
niechaj radość w Tobie śpiewa. 

O jesieni,jesieni
Niech się wszystko odnowi, odmieni….
O jesieni, jesieni, jesieni …..
Niech się nocą do głębi przeźrocza
nowe gwiazdy urodzą czy stoczą,
niech się spełni, co się nie odstanie,
choćby krzywda, choćby ból bez miary,
niesłychane dla serca ofiary,
gniew czy miłość, życie czy skonanie,
niech się tylko coś prędko odmieni.
O jesieni!… jesieni! … jesieni!


Ja chcę burzy, żeby we mnie z siłą
znowu serce gorzało i biło,
żeby życie uniosło mnie całą
i jak trzcinę w objęciu łamało!
Nie trzymajcie, nie wchodźcie mi w drogę
już się tyle rozprysło wędzideł …
Ja chcę szczęścia i bólu, i skrzydeł
i tak dłużej nie mogę, nie mogę!
Niech się wszystko odnowi, odmieni! …
O jesieni! … jesieni! … jesieni.
Iłłakowiczówna Kazimiera 

Szumiał las, śpiewał las,
gubił złote liście,
świeciło się jasne słonko
chłodno a złociście...

Rano mgła w pole szła,
wiatr ją rwał i strzępił...
Opadały ciężkie grona
kalin i jarzębin...

Każdy zmierzch moczył deszcz,
płakał, drżał na szybkach...
I tak ładnie mówił tatuś:
Jesień gra na skrzypkach...

Józef Czechowicz





 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz